19.5.12

לחם תירס (אומנומנום*)

מעלה את המתכון הזה לבקשת הקהל - הפעם בליווי קצת נוסטלגיה.
סיפרתי לכם פעם על נגה?



נגה הייתה מבשלת לסדנאות בתובל פעם-פעם כשאני עוד הייתי סטודנטית פעורה למקרא בירושלים. רצה הגורל והתחלתי לעבוד איתה אחת לכמה חודשים - לחתוך ירקות, לשטוף כלים וכאלה. יום אחד היא אמרה לי שבסוף השנה הזאת הם עוזבים את הארץ, ואם אני רוצה אני יכולה פשוט להמשיך מה שהיא עושה - היא נתנה לי את מספרי הטלפון של מעט הלקוחות הקבועים, את קובץ האקסל הנהדר עם המתכונים וחישובי הכמויות, קופסא גדולה עם המון תבלינים, ואת ברכתה.
אי אפשר היה לדעת אז מה יצא מזה לימים.
אני ממש מרגישה שקיבלתי ממנה אפון פלא, ואפילו לא הייתי צריכה להקריב פרה בשביל זה.
בכל מקרה, המתכון הזה ללחם תירס הוא של נגה, אף שהכנתי אותו כל כך הרבה פעמים ואני זוכרת אותו בעל פה, ואני מקווה שהיא מרשה לי לחשוף אותו.
(ואגלה לכם סוד - כמעט כל העוגות שאני מכינה גם הן לפי המתכון הבסיסי של נגה לעוגה בחושה, אבל זה לפעם אחרת.)

מצרכים:
50 גרם חמאה מומסת
2 ביצים
1 כוסות חלב (או יוגורט, אבל חלב עדיף)
רבע (וקצת) כוס סוכר

1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח תירס
1 שקית אבקת אפיה (2 כפיות)
חצי כפית מלח


מחממים תנור ל-180 מעלות. מערבבים את הרטובים והסוכר בקערה אחת ואת היבשים בקערה נפרדת, משמנים תבנית אינגליש קייק או תבנית פיירקס מלבנית בינונית (תלוי אם רוצים בצורת כיכר או שטוח), מערבבים את הרטוב והיבש ומיד מוזגים לתבני(ו)ת ואופים כ-20-25 דקות (לפי גובה הלחם) עד שדוקרים עם קיסם והוא יוצא נקי.

לחם תירס אפוי באינגליש-קייק.


לגיוון אפשר לפזר למעלה לפני האפיה פטה מגורדת, פלפל קלוי, תרד, פרוסות עגבניה ובצל או כל העולה על דמיונכם.
אני אוהבת להגיש עם זה חמאה, גוואקמולי וממרח זיתים לצד מרק עגבניות או צ'ילי צמחוני.

דיסקליימר: בעיני הלחם הזה טעים אך ורק כשהוא טרי. יש כאלה שמוכנים לאכול אותו אחרי יום, אבל אני לא.

בתאבון :)


*למי שלא בקיא בשפת האינטרנטים: אומנומנום זה מה שאומרים כשאוכלים משהו טעים (או כשחושבים על לאכול אותו)

2 תגובות:

  1. אנונימי23.7.2012, 14:04

    טרי=טעים

    השבמחק
  2. מעניין אם יש ללחם הזה טעם כמו לחם רגיל. קצת מוזר לאכול לחם מקמח תירס. האם יש בזה גלוטן וכמה קלוריות?

    השבמחק