9.1.11

גרנולה ללא שמן


כן, אני יודעת, אפשר להכין גרנולה בתנור.
אבל משהו בקליה על האש משום מה יותר מוצא חן בעיני.
20 דקות של בחישה איטית וקצובה אחרי ארוחת הערב, הן לפעמים בדיוק המדיטציה שאני צריכה בשביל ללכת לישון רגועה. (זה, והידיעה שהגרנולה למחר בבוקר מוכנה.)
אז כן, אתם יכולים להכין בתנור, אבל אם אתם רוצים לדעת בדיוק איך אני מכינה, אז ככה:

במחבת רחבה עם תחתית עבה אני קולה:
3 כוסות שיבולת שועל משך 15 דקות תוך ערבוב על אש נמוכה.

אחרי 15 דקות אני מוסיפה:
1/2 כוס זרעי חמניה
1/2 כוס שברי שקדים
1/2 כוס שומשום
1/2 כוס קוקוס טחון
מערבבת עוד 3-5 דקות, מכבה את האש וממשיכה לערבב.
אם אני מעוניינת להמתיק, אני מוסיפה למחבת בעודה חמה מעט דבש או סילאן (כחצי כוס) וצימוקים כיד המלך ומערבבת היטב עוד דקה.

בשלב הזה אני מעבירה את הגרנולה למגש גדול עמיד בחום ונותנת לה להתקרר.
אחרי שהיא התקררה אפשר לפורר עם כף (היד) את הגושים שנוצרו מהסילאן, לאכול עם יוגורט ופירות ואת השאר לאחסן בכלי סגור.
הגרנולה מחזיקה מעמד חודש-חודשיים, ואפילו יותר אם אינה חשופה לחרקים ולחות. אבל אין סיבה לא לגמור אותה לפני כן...

בתאבון!

תגובה 1:

  1. יופי :)

    באיזו שיבולת שועל את משתמשת? בסופר מוכרים אינסטנט או rolled ושמעתי שהן הרבה פחות בריאות משיבולת שועל בצורתה המקורית. מה קונים ואיך מבדילים?
    :(

    השבמחק